Ugdomoji aplinka

 

MUMS TAI LABAI SVARBU: UGDOMOJI APLINKA SUKURTA TAIP, KAD SKATINTŲ VAIKO ŽINGEIDUMĄ, NORĄ IEŠKOTI, KURTI, TYRINĖTI, ATRASTI. APLINKA DINAMIŠKA – NUOLAT KINTANTI, ATSINAUJINANTI IR PRISITAIKANTI  PRIE VAIKO SUMANYMŲ!

Psichologinis aplinkos garantas:

  • aplinka demonstruoja, kad vaikas yra laukiamas;
  • sudaromos sąlygos vaikui intuityviai suvokti, kad juo rūpinamasi, jis yra gerbiamas;
  • nejaučiama nerimo, baimės, pažeminimo; vaikai jaučiasi patogiai ir užtikrintai;
  • bendravimo tonas, stilius (kalbėjimas, klausymas) stiprina vaiko pasitikėjimą savimi;
  • pasitaikančios klaidos priimamos kaip natūralus dalykas.

Fizinis aplinkos garantas:

  • aplinka saugi, erdvi, funkcionali, žaisminga, estetiška, mobili;
  • vaikas grupėje jaučiasi esąs šeimininkas – pats gali ją keisti, transformuoti, pritaikyti savo sumanymams;
  • aplinka sudaryta iš mažesnių erdvių individualiai, grupelių ir visos grupės veiklai;
  • veiklos erdvės sutvarkytos taip, kad vaikai vieni kitiems netrukdytų;
  • ugdymo tikslams naudojamos sienos, langai, durys ir kt.;
  • yra individualiai vaiko veiklai, poilsiui,  „vienatvei“ skirta erdvė;
  • žaidimų kambarėliuose  yra vieta asmeniniams vaiko daiktams pasidėti.